dinsdag 26 juni 2012

Op 23 juni zijn we een weekendje naar Groningen gegaan. Ik had voor deze dag 2 dingen staan die ik graag wilde doen: een zeehondje aaien en wadlopen. Het wadlopen had ik al een tijd geleden gereserveerd. Gelukkig waren de weersomstandigheden dusdanig dat de tocht ook doorging. We hebben echt mazzel gehad, want de ochtendtochten waren afgelast vanwege het weer.
We gingen eerst een proefduik doen. Dit ter voorbereiding van het halen van het duikbrevet. Daarna zijn we richting Pieterburen gegaan voor de zeehondencreche. Daar bleek al snel dat je de zeehondjes niet mag aanraken. Logisch natuurlijk. De zeehondjes moeten niet gewend raken aan mensen en er mag geen mensengeur aan komen. Ik volsta dus met het aaien van een beeld van een zeehond:

Om kwart voor zes in de avond gingen we het wad op. Wàt een ervaring zeg! Wat heb ik gelachen, en wat was het leuk en ook best zwaar. Ik heb geen idee of ik het nog eens zou willen doen. Maar deze kan van mijn lijstje!





























Geen opmerkingen:

Een reactie posten